torsdag 31 maj 2007

Så trötta




I går migrän och i dag migrän. Tillsammans med förkylning. Men ingen bebis så långt ögat kan nå. Däremot känns den - inga kullerbyttor direkt, eftersom bebishuvudet är fixerat, men ändå hårda sparkar. Kanske tror bebisen att han (jo, det är nog en han) kan komma ut genom huden? Men jag kan meddela att huden är seg. Mycket segare än jag någonsin trott. Hade ingen aning om att hud kunde sträckas så mycket.
Ninja, Iris och jag är lika trötta. De har varit ute en stund, trasslat in sig i trädgårdens sommargrönska, outslagna pioner och regndränkta prästkragar. Sedan har vi sovit alla tre. Vi gör verkligen ingenting. Vi har blivit så lika på något vis, jag och de små katterna. Vi trivs med att äta godis och vila. Men de har inte migrän. Det är jag helt säker på.

Inga kommentarer: