onsdag 27 januari 2010

Rosa rosa rosa rosa


Jag fick en gps i julklapp. En svart hård teknisk mojäng kan behöva ett mjukt hölje i rosa. Så jag virkade ett litet fodral. Fram och tillbaka med fasta maskor, sen virkade jag ihop kanterna. Med fasta maskor.
De små blommorna är de enklaste blommorna. Man virkar dem på 60 sekunder. Gör såhär:
Virka 4 luftmaskor och slut dem till en ring med en smygmaska i första luftmaskan.
Varv 1: Virka 6 fasta maskor om luftmaskringen, avsluta med en smygmaska i första fasta maskan.
varv 2: 4 luftmaskor, 1 stolpe i den första av de fyra luftmaskorna, 1 fast maska i nästa maska. Upprepa hela varvet runt och avsluta med en smygmaska = 6 blad.
Fäst trådarna. Klart.
Nu har jag: 1 rosa dator, 1 rosa Ipod, 1 rosa mobiltelefon och 1 rosa gps. Jag börjar ana ett mönster...

Inga kommentarer: