torsdag 7 oktober 2010

Bilmusik

Jag åkte och besiktade bilen häromdagen och den gick igenom utan minsta anmärkning. Väldigt trevligt, men väldigt konstigt eftersom vi inte riktigt tar hand om den. Jag kom att tänka på den där röda golfen som jag ägde sommaren 2006. Den som hade hål i golvet och som inte hade någon fungerande fläkt. Den där sommaren var det varmt och alla på jobbet (på lokaltidningen Vetlanda-Posten) sa att de såg på mig att fläkten inte funkade, för mitt hår stod liksom åt alla håll om mornarna (jag vevade ju ner rutorna och körde så 4,5 mil varje morgon). Det jag egentligen skulle komma till var att jag lyssnade på två olika saker under den sommaren. I bilstereon, alltså, som var mycket finare och lyxigare än bilen. Jag lyssnade på ljudböcker och Jenny Lewis. Just Jenny Lewis kom jag att tänka på när jag besiktade bilen häromdagen. Henne borde alla lyssna på.

Inga kommentarer: