måndag 19 april 2010

Ingen matlust

Det finns en enda sak som är dålig med våren:
råttinvasionen
Såhär ligger det till:
När våren närmar sig börjar Ninjas jaktsäsong. I snitt en råtta/dag, som hon släpar hem till trädgården, äter lite av och sen låter ligga kvar precis utanför ytterdörren. Ofta lämnar hon ett tomt pälsskal med svans och fötter. Ibland bara inälvor. Hon är stolt som bara den. Vi andra äcklas.
Dagens råttbravad: hon lämnar kvar pälsskalet med tillhörande feta svans och fötter (eller heter det tassar, klor...?) som vanligt. Solen skiner och jag vill sitta utomhus med deklarationssiffror och fika. Så jag får helt enkelt ta en spade och skyffla ner råttresterna i en plastpåse. Pälsskalet vägde ingenting. Katten har verkligen lyckats med konststycket att skala råttan. Svansen var svart, tjock och lång, klorna var böjda, liksom krampaktigt ihopdragna.
Och jag överdriver inte - minst en råtta per dag. Och jag menar feta RÅTTOR. Inga små larviga möss.
Så för att inte förstöra er matlust helt och hållet låter jag bli att lägga in en bild på de härliga råttresterna.
Alla Rotebrobor borde tacka och bocka - vi har en äkta råttsanerare.
Iris fångar däremot aldrig någonting.

1 kommentar:

Rossi sa...

Hemskt äckligt. Att du bara kunde gå ut.